
Lucyna Kicińska
i pedagog specjalny
Jestem pedagożką i terapeutką narracyjną, od 18 lat specjalizuję się we wsparciu nastolatków w pokonywaniu różnorodnych kryzysów emocjonalnych. W Lelewelu pomagam uczniom i uczennicom w opanowaniu stresu szkolnego i tworzeniu satysfakcjonujących relacji rówieśniczych i rodzinnych. Zajmuję się komunikacją, wzmacnianiem potencjału nastolatków, przeciwdziałaniem przemocy, profilaktyką ryzykownych zachowań, zapobieganiem autoagresji i samobójstwom.
W rozmowie nie doradzam, nie mówię, że wszystko będzie dobrze i nie oceniam. Staram się zrozumieć perspektywę rozmówcy lub rozmówczyni, jego/jej dążenia, potrzeby. Wspólnie tworzymy zasoby i ćwiczymy ich wykorzystywanie w bezpiecznej atmosferze. Razem z uczniami i uczennicami analizujemy za i przeciw omawianych rozwiązań, przygotowujemy się do ich wdrażania. Wiem, że aby poradzić sobie z trudnościami często potrzeba czasu i towarzystwa kogoś, na kogo można liczyć. Staram się być taką właśnie osobą dla uczniów i uczennic XLI LO.
W sytuacjach, które tego wymagają, współpracuję z rodzicami i nauczycielami, tak by jak najpełniej odpowiedzieć na potrzeby uczniów i uczennic naszej szkoły.

Agnieszka Laskus
i pedagog specjalny
Jestem pedagogiem specjalnym.
Moim zamiłowaniem jest praca z dziećmi i młodzieżą. Cały czas się dokształcam i poszukuję inspiracji, by jak najlepiej wspierać uczennice i uczniów w ich drodze edukacyjnej i relacjach społecznych. Zależy mi na dobrostanie nastolatków, dlatego zawsze mogą liczyć na zrozumienie i rozmowę.
W skutecznej pomocy młodzieży i pracy wychowawczej szkoły kluczowe są partnerskie relacje z Rodzicami i Opiekunami prawnymi, dlatego serdecznie zapraszam do współpracy.

Agnieszka
Korona-Ignatowicz
Jestem psychologiem, w szkole pracuję 20 lat, zajmuję się wspieraniem nastolatków. Od d kilku lat zauważam, że młodzież coraz gorzej radzi sobie z otaczającym ich światem. Staram się wspierać nastolatków w ich codziennym życiu. Wspólnie szukamy rozwiązania ich problemów. Zawsze mam czas na rozmowę, wymianę spostrzeżeń. Cechuje mnie wrażliwość, szczerość, jestem bardzo ciekawa, jakie młody człowiek ma plany, marzenia oraz jakie napotyka trudności w walce o nie.
Jestem otwarta na spotkania indywidualne jak i grupowe. Jeżeli jest taka potrzeba chętnie spotykam się z rodzicami oraz nauczycielami.
Cały czas szukam możliwości rozwoju, dokształcam się, by móc w jak najlepszy sposób pomagać uczniom i uczennicom.

Alicja Balcerak

Piotr Wiśniewski
Jestem psychologiem i psychoterapeutą.
W pracy szkolnej szczególnie bliskie są mi tematy stresu, budowania poczucia własnej wartości, relacji rówieśniczych oraz przeciwdziałania przemocy.
Wiem, że uczniowie potrzebują szczerej rozmowy, w której mają poczucie, że ich sprawy są traktowane z uwagą i szacunkiem. Nie oceniam, ani nie podaję gotowych rozwiązań, ponieważ wierzę, że decyzje warto podejmować samodzielnie. Staram się uważnie słuchać i rozumieć perspektywę rozmówcy. Wspólnie poszukujemy sposobów, które można zastosować w codziennym życiu. Wierzę, że trudności mogą stać się okazją do rozwoju, jeśli towarzyszy im wsparcie i poczucie bezpieczeństwa.
Można do mnie przyjść z każdym tematem – wspólnie zastanowimy się, co można z nim zrobić.
Do gabinetu specjalisty może przyjść każdy uczeń z każdą sprawą, w której potrzebuje wsparcia i rozmowy.
W szkole znajdują się cztery gabinety specjalistów:
- na I piętrze (w pionie humanistycznym)
- na parterze (koło Sali H-4)
- na parterze (koło Sali gimnastycznej)
- na parterze (obok stołówki)
Grafik pracy szkolnych specjalistów PPP w roku szkolnym 2025/2026
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna XLI LO
im. Joachima Lelewela w Warszawie
pedagog specjalny
pedagog specjalny
(bez konsultacji)
pedagog specjalny
pedagog specjalny
Obowiązuje od 8.09.2025 r.
Specjaliści zapraszają też rodziców na indywidualne konsultacje na dyżurach podczas zebrań i dni otwartych, a także w innych dogodnych terminach (po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub mailowym).
W związku z częstymi pytaniami na ten temat, zamieszczamy do pobrania